Udlejning af lejlighed | DIN INDFLYTNING ER VIGTIG VED UDLEJINGEN AF DIN BOLIG
255
post-template-default,single,single-post,postid-255,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode_grid_1300,footer_responsive_adv,qode-content-sidebar-responsive,qode-theme-ver-10.0,wpb-js-composer js-comp-ver-4.12,vc_responsive

DIN INDFLYTNING ER VIGTIG VED UDLEJINGEN AF DIN BOLIG

DIN INDFLYTNING ER VIGTIGERE END DU TROR NÅR DU UDLEJER DIN BOLIG!

Når jeg skriver, at din indflytning er vigtig, skriver jeg faktisk til både lejere og udlejere. Begge parter har allerede set lejemålet til selve overdragelsen. Lejer ved fremvisningen og udlejer (bor der sjovt nok), men jeg har set rigtig mange lejere som bliver overraskede over boligens stand ved indflytningen. Og hvorfor så det? Det ret simpelt; Når lejeren er ude til fremvisningen er lejeren, hvis han/hun vel og mærke vil have boligen, overvejende positiv og ser sjældent på de små ting såsom ”småskrammer” på vægge og gulve, huller i væggen, kalk i badeværelset osv. MEN, det er lejeren ved indflytningen pludselig MEGET OBS på, hvilket er helt okay og ganske normalt.

Lad mig forklare dig kanske kort, hvorfor lejere er OBS på småting i lejemål som er taget som beset; DE VIL GANSKE ENKELT IKKE MISTE DERES DEPOSITUM! Som udlejer kan det være ekstremt mærkeligt, pludselig, at få en lang liste som kan virke negativ, med ting som ikke er ok, skrammer som lejer har fundet, ridser i gulve osv. Tag det roligt, få noteret de småting som ALTID er i lejemål der er ”taget som beset” og lad vær med, at fare i totterne på hindanden. Hold jer til staden jfr. Lejekontrakten og så er den ikke længere. Er lejemålet nyt, så SKAL lejemålet selvfølgelig være 100% nyt, rengjort og i orden. Er lejemålet ”taget som beset” vil der altid være ”småting” som skal noteres i den nu obligatoriske indflytningsrapport.

Udlejer skal kun udbedre ting som decideret ikke virker. Eks. Et køleskab som ikke vil tænde eller et vandrør som lækker.

Når i sammen gennemgår lejemålet er det vigtigt, ikke at have alt for mange følelser med i spillet. Har lejeren en ting som skal noteres så skriv det ned, hvis det vel og mærke er korrekt.

ET RIGTIG GODT TIP ER, AT FÅ EN SÅ GNIDNINGSFRI INDFLYTNING SOM MULIGT. DET VED  OFTE ER HER, LEJERE OG UDLEJERE DANNER SIG DET FØRSTE INDTRYK AF HINANDEN OG DET SKAL HELST VÆRE GODT;)

TIPS TIL INDFLYTNINGN:

  1. Lav en rapport, hvor både lejer og udlejer sammen gennemgår alle rum, køkken, bad, bryggers m.m. og skriv ned i et worddokument. Begge parter underskriver og gemmer dokumentet til udflytningssynet.

  2. Lad begge parter tage billeder af lejemålet. Vær grundig på alle falder, karme, inde i køleskabe, ovne osv. Hellere 250 billeder end 10. Gem billederne og send eventuelt billederne til hindanden. (brug wetransfer.com) hvis i har mange billeder.

  3. Aflæs alle målere og igen skal i holde jer til indholdet i lejekontrakten. Betaler lejer a conto vand/varme aflæses målerne og i kan derefter beregne forbruget ud fra tallene.  Normalt kan i aflæse og tilmelde elforbruget direkte. Det samme gør sig gældende i huse på vand og varme. (husk, at udlejer én gang årligt, skal lave en refusion af forbruget

No Comments

Post A Comment